BUCHAREST CITY CHALLENGE
EVENIMENTUL SPORTIV AUTO AL ANULUI 2008

imagine_598

07 decembrie 2007 – Conferinta de presa, prin care a fost lansata editia de anul viitor a etapei din Campionatul FIA GT, Bucharest City Challenge 2008, ne-a oferit prilejul unui interviu cu dl. Hartmut Beyer – CEO Bucharest Ring, promotorul unui circuit de viteza desfasurat in jurul Parlamentului, devenit cunoscut si apreciat in foarte multe tari. Asa cum se stie, circuitul a fost desenat de un arhitect de-acum celebru, Herman Tilke, designerul circuitelor de Formula 1 din Malaezia, China, Bahrein si Turcia. Acesta are o lungime de 3180 m, parcurs cu o viteza medie de 149-150 km/h, dar atingandu-se si viteze de top de circa 230 km/h.

- Specialistii in domeniu si mai ales mass-media din strainatate, au apreciat editia Bucharest Challenge 2007, drept un succes. Aveti motive sa-i contraziceti?

- Dimpotriva, va ofer o mapa de presa completa din media occidentala, care demonstreaza ca aceasta etapa din Campionatul Mondial FIA GT, desfasurata pe un interesant traseu stradal, a constituit, de la prima editie, un real succes. Zidurile de protectie din beton, conform normelor de siguranta FIA, au fost aduse de la Bilbao, tribunele au fost confectionate de o companie germana, reasfaltarea traseului cursei s-a facut cu un bitum special, rezistent cel putin cativa ani, iar pilotii participanti au fost si ei incantati de circuit.

- O intrebare mai directa: v-ati scos cheltuielile?

- Sincer, nu, pentru ca a fost o investitie de peste 7 milioane de euro, dar in mod firesc, in 2008 acestea vor fi mult mai putine. Se va scurta, de asemenea, si perioada de pregatire a Circuitului, de la sase saptamani la prima editie, la doar doua saptamani, pentru perioada 22-24 august 2008, cand multi bucuresteni vor fi, oricum, in concediu. Daca in 2007, in aprilie vremea a fost capricioasa, venind doar 64.000 de spectatori – dar si aproape 5.000 de turisti, sositi special in Bucuresti pentru acest eveniment – anul acesta mizam pe o dublare a numarului spectatorilor in cele doua zile de concurs. In schimb, cursa a fost transmisa direct in circa 130 de tari, cu o audienta de aproape 800 milioane de telespectatori, pentru ca circuitele stradale sunt foarte spectaculoase si atractive, iar cladirea Parlamentului, a doua din lume ca marime, constituie chiar o atractie, folosita de noi ca un bun suport promotional. In plus, etapa de la Bucuresti, fiind programata spre finalul Campionatului FIA GT, lupta pentru podium va fi foarte stransa, pentru ca aici, in capitala Romaniei, se pot decide in mare parte, titlurile de campioni.

- Cum apreciati colaborarea cu Automobil Clubul Roman, in calitate de Autoritate Sportiva National,a delegata de FIA pentru Romania?

- Firesc ca a fost si ramane unul dintre actorii principali ai organizarii acestui mare spectacol sportiv. Alaturi de noi a fost, de asemenea, Primaria Capitalei, in frunte cu primarul general, dl.Adriean Videanu, caruia ii multumim pe aceasta cale. In privinta ASN/FIA, ne bucuram ca Raportul Consiliului Mondial pentru Sport Auto, prezentat la Congresul Federatiei Internationale a Automobilului, in octombrie 2007, a reliefat succesul Bucharest Challenge. S-a reinnoit astfel inscrierea in Calendarul international FIA a etapei 2008, dovedind – si pentru ACR, si pentru noi – ca experienta primei editii poate fi socotita chiar… material didactic, invatand multe impreuna. Si ma refer inclusiv la cei peste 200 de oficiali romani, implicati in activitatile sportive, medicale si logistice ale concursului. Perfectionarea in continuare a acestor specialisti ai ASN/FIA in Romania, va contribui la dobandirea de catre Bucharest City Challenge 2008 a unei reputatii sportive la nivelul celor mai renumite circuite stradale din lume.

- Conducerea ACR v-a propus sa includeti in program si o cursa la care sa participe fostele glorii ale sportului auto din Romania. Veti fi de acord?

- Ideea apartine domnului presedinte al ACR, mi se pare generoasa ca intentie, pentru ca si in Occident se organizeaza astfel de curse pentru fosti piloti de renume. Urmeaza sa gasim modalitatea ei de materializare. In anul 2007 s-a alergat pe Logan-uri, pregatite in Germania, anul viitor vom cauta un sponsor care sa ne sprijine cu un model de autoturism mult mai performant.

Recomanda articolul pe:

Facebook Google+ Twitter