OMAGIU: 111 ANI DE LA PRIMA CURSĂ DE AUTOMOBILE DIN ROMÂNIA

prima foto la articol

Sâmbătă, 19 septembrie 2015, a avut loc cursa omagială Bucureşti – Giurgiu, dedicată împlinirii a 111 ani de la prima competiţie automobilistică din România, din 22 septembrie 1904, organizată de ACR.

Istoricul traseu de acum 111 ani a fost înnobilat cu momentul omagial de la Călugăreni, la Monumentul Mihai Viteazul, marcând 420 de ani de la cea mai mare victorie a domnitorului Ţării Româneşti, la 23 august 1595, împotriva armatei Imperiului Otoman, care a stopat ofensiva turcilor spre Europa. Cu acest prilej, prof. dr. Cristian Marin, fiu al acestor plaiuri, a donat Automobil Clubului Român, ampla sa lucrare „Mihai Viteazul”, cu semnătura tuturor participanţilor la cursa omagială.

Pe traseul spre Giurgiu, zecile de automobile, deopotrivă de epocă şi contemporane, au fost salutate de participanţii la trafic, mai ales în centrul Municipiului Giurgiu, până la Muzeul „Teohari Antonescu”, unul din cele mai vechi din Europa.  Directorul acestuia, dl. Constantin Buduru, a adresat invitaţia de a fi amfitrionul unei vizite istorice cu prilejul cursei omagiale Bucureşti – Giurgiu, oglindită şi în exponatele de seamă ale acestuia. „Cursa auto din 1904, a 6 – a din lume, semnifică, totodată, şi locul secular al Giurgiului în civilizaţia automobilistică mondială, împreună cu Automobil Clubul Român. Acest fapt ne onorează deopotrivă”, a afirmat directorul muzeului.

Cu prilejul omagial al primei curse auto din România, Preşedintele Automobil Clubului Român, ing. Constantin Niculescu, a donat Muzeului ampla lucrare monografică „Cronica Centenarului ACR 1904 – 2004”, precum şi o fotografie de la cursa istorică din 1904, pe traseul Bucureşti – Giurgiu, şi, de asemenea, un portret în peniţă al Prinţului George Valentin Bibescu, care a organizat această cursă, chiar în primul an când acesta a înfiinţat Automobil Clubul Român, al cărui preşedinte a fost timp de 20 de ani (1904 – 1924).

La reuşita evenimentului şi-au adus contribuţia Clubul Trabantiştilor din Bucureşti, cu numeroase automobile de epocă, GT Auto Club Sportiv, care patronează Campionatul Naţional de Îndemânare al ACR, precum şi prezentarea primului automobil Dacia 1100 din colecţia ACR, a primului automobil Dacia Logan din colecţia ACR (nerulat), autoplatformele ACR de asistenţă rutieră, automobile ale Şcolii de Şoferi ACR, cărora li s-au adăugat alte zeci de maşini ale membrilor şi simpatizanţilor asociaţiei noastre.

Acest eveniment a fost înnobilat, la final, cu decernarea diplomelor de merit, conferite de Preşedintele ACR, precum şi de o emoţionantă recepţie în cinstea cursei omagiale: 111 ani  de la prima competiţie de automobile Bucureşti – Giurgiu – Bucureşti.

Recomanda articolul pe:

Facebook Google+ Twitter