Având în vedere intervenţia verbală a preşedintelui FRAS în cadrul Dezbaterii Publice din 28 iulie 2016 privind modificările Legii Educaţiei Fizice şi Sportului nr. 69/2000, Automobil Clubul Român, membru al Federaţiei Internaţionale a Automobilului şi Autoritate Sportivă Naţională desemnată de FIA pentru România, declară următoarele:
Doar respectul faţă de prezidiul şi audienţa formată din membri ai Guvernului şi personalităţi marcante ale vieţii sportive româneşti, a determinat delegaţia ACR prezentă la dezbateri să nu reacţioneze imediat faţă de noile atacuri nefondate pe care preşedintele FRAS le-a proferat împotriva ACR, într-o notă discordantă faţă de spiritul constructiv utilizat de ceilalţi participanţi. Din păcate, preşedintele FRAS, în dorinţa sa de a institui un monopol asupra automobilismului sportiv şi kartingului sportiv din România, nu a ţinut cont nici de atenţionările transmise de Ministerul Tineretului şi Sportului, nici de fair-play-ul sportiv, nici de prevederile legale, dorind ca unică soluţie pentru supravieţuirea discutabilă a FRAS, eliminarea ACR-ului şi a oricărei alte structuri sportive de interes naţional care ar putea sta în calea dorinţei sale absurde.
Nu putem decât să concluzionăm că preşedintele FRAS îşi urmăreşte doar interesele personale, şi nu cele ale automobilismului sportiv şi kartingului sportiv românesc.
Îi reamintim pe această cale că respectul conduitei impuse de către forul tutelar al sportului românesc (MTS) care şi finanţează funcţionarea FRAS şi care s-a exprimat foarte explicit privind limitele FRAS, relaţia sa cu ACR şi cu FIA, este în mod legal obligatoriu. În scrisoarea primită de la MTS, scrisoare pe care preşedintele FRAS refuză să o aducă la cunoştinţa membrilor FRAS, pentru a induce în eroare sportivii şi organizatorii de competiţii, MTS a precizat poziţia legală în acest domeniu şi a solicitat FRAS să evite a aduce prejudicii de imagine României pe plan internaţional.
Preşedintele FRAS n-are nici măcar cunoştinţe minime despre istoria automobilismului românesc şi despre faptul că acesta nu s-a inventat odată cu ocuparea postului de preşedinte FRAS de către acesta, ci se desfăşoară de peste 100 ani fără subvenţii de la Statul Român, iar Automobil Clubul Român nu a apărut niciodată pe o listă a ruşinii privind datoriile către Stat, prin comparaţie cu FRAS.
Domnule trecător preşedinte al FRAS, automobilismul sportiv nu trebuie să mai primească subvenţii de stat pentru plata personalului administrativ din FRAS. Administrarea automobilismului sportiv, din experienţa îndelungată a ACR, se autofinanţează în mod natural, dacă se practică un management eficient şi corespunzător economiei de piaţă.
În ceea ce priveşte dezbaterea publică organizată de MTS, delegatii ACR au apreciat dialogul deschis precum si raspunsurile la obiect oferite de conducerea MTS la problemele ridicate de participanţi.
Prezenţa Ministrilor Învatamantului, Muncii si Finantelor Publice alături de Ministrul Tineretului si Sportului a facut ca unele probleme spinoase ridicate de participanti sa-si gaseasca raspunsuri pertinente de la cel mai inalt nivel, iar intervenţia, insolentă și ilegala a preşedintelui FRAS a rămas, cum era de asteptat, fără nici un ecou.
Mai mult fair play, domnule vremelnic preşedinte al FRAS! Sportul automobilistic nu a început cu dvs şi nici nu se va încheia cu dvs!
DIRECTIA COMUNICARE A ACR