Simulacrul anului – SAB 2017

prima poza la articol

Un Salon auto este o locație unde se pot admira automobile noi, prototipuri, fiind o rampă de lansare pentru acestea și tendințe în automobilism, inclusiv în ceea ce privește aplicarea noilor tehnologii.

Un Salon auto trebuie să trezească interes din partea automobiliștilor, să se vadă expuneri din cele mai deosebite, fiecare model auto să fie amplasat într-un cadru de poveste specific, să te facă să te gândești cum ar fi dacă acel automobil ți s-ar potrivi ție, mai pe scurt să te facă să îl cumperi. Din păcate, Salonul Auto București, reprezintă, doar o palidă umbră a unei asemenea manifestări.

Redactori ai revistei ”Autoturism”, au fost prezenți la acest, așa-zis Salon auto, care la intrare avea și o firmă cu numele de TÂRG de automobile second-hand și, la care au constatat cu stupoare, prezența a doar câtorva firme vânzătoare. În fruntea acestora, o firmă care ocupa, de altfel, cea mai mare suprafață în cadrul pavilionului central Romexpo, susținută, în exclusivitate, de către un trust media, prin canalele sale de promovare. Cum poate fi denumit un eveniment ”Salon Auto”, în lipsa unor mărci importante cum ar fi Volkswagen, Audi, BMW, Renault,  Peugeot, Citroen, Nissan, și cea mai semnificativă pentru noi românii, Dacia, de la care așteptam cu toții prezentarea, în România, a noului model Duster? Este inadmisibil ca cel mai mare constructor român să lipsească cu desăvârșire, având în vedere că în anul 2016 s-au vandut peste 584.000 de vehicule, cu 6% mai multe decât în anul 2015 și cu o cotă pe piața din România de aproape 30%? Oare tehnicienii de la uzina Dacia sunt mulțumimiți de absența automobilelor pe care le construiesc? Ne așteptam la prezența Dacia, având în vedere că, pe site-ul evenimentului, acesta apare susținut de ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România). De altfel, pe acest site, este imposibil de identificat organizatorul evenimentului.

Am remarcat, de asemenea, lipsa marilor constructori americani, care, în mod normal nu lipsesc de la saloanele auto internaționale.

Este oarecum anacronic faptul că, în loc de Duster-ul nostru, modelul nou, în Salon, la loc de cinste, era prezentat un automobil fabricat în anul 1981, dar, vezi Doamne, era ultima achiziție a unui colecționar!

Majoritatea dintre mărcile expuse nu au fost reprezentate la nivel de producător sau importator, automobilele au fost aduse de doar câteva firme care vând acele mărci, iar respectivele automobile sunt disponibile oricând spre vizionare, GRATUIT, în showroom-urile proprii, unde te poți și urca în ele și proba, iar în cadrul salonului multe dintre acestea erau încuiate. Prețul de 30 de lei de persoană, atât cât costă biletul, este total nejustificat, așa cum reiese și din comentariile de pe pagina de facebook a evenimentului, unde automobiliștii și-au exprimat vehement dezamagirea: ”Mizerie de Salon cu 16 mașini și 30 de lei intrarea! Nu va este … rușine?…”; ”Foarte dezamăgit, proastă organizare, mașinile pot fi admirate din exterior, ma refer la cele noi, 80% din ele sunt închise”; ”Arată precum un parc auto, nu ca un salon… Trist!”, etc.

Oricum, ”Salonul” din această toamnă nu s-a adresat, în nici un caz, cumpărătorului de rând, cu un venit mediu, având în vedere că nici un autoturism expus nu avea un preț de pornire sub 10.000 Euro, cu toate că piața românească de automobile este plină de oferte low-cost.

În această perioadă se face mare tam-tam privind nivelul de noxe emise de autovehicule, dar, ce să vezi, la acest salon nu este prezent  nici un autoturism electric, așa cum sunt tendințele la toate saloanele auto din lume.

Ne-a lăsat un gust amar și faptul că la momentul vizitei noastre erau maxim 20 de vizitatori, standuri cu oameni plictisiți și chiar goale și, nu în ultimul rând, lipsa hostess-elor care fac parte, necondiționat, la saloanele auto. Nu știm de ce se numește salon. Putem aprecia mai bine comentariul unui vizitator pe pagina de facebook a evenimentului care afirma: ”Parcarea Țiriac Auto…”

În final, ne-am dori ca toți factorii implicați din industria auto de pe piața românească să lase deoparte orgoliile și interesele ascunse și să colaboreze pentru a reînvia un salon auto românesc, care să facă cinste industriei de profil din țara noastră și să strângă, într-un singur loc toate mărcile de automobile, oferind astfel vizitatorilor o expoziție de cea mai înaltă calitate și pentru toate gusturile, adăugând la eveniment și numele oficial al firmei organizatoare.

Recomanda articolul pe:

Facebook Google+ Twitter