În 22 septembrie 2014, Automobil Clubul Român a omagiat împlinirea a 110 ani de competiţii automobilistice pe care le-a organizat fără întrerupere, în pofida vicisitudinilor sociale şi politice ale vremii. Chiar dacă, în anul 1948, regimul comunist a destabilizat asociaţia noastră, pentru că purta sintagma „regală”, filosofia clubului n-a dispărut şi nici vocaţia automobilismului sportiv. În acelaşi an, ACRR şi-a schimbat denumirea în Automobil Clubul Republicii Populare Române (ACRPR) cu sediul în Bd. 6 Martie, fiind singurul club naţional recunoscut de guvernul ţării.
Pe plan sportiv, au avut loc, în 1948, „Marele Premiu al Bucureştiului”, câştigat de Alexe De Vassal. Se reia „Cursa de pe Feleac”, sub patronajul dr. Petru Groza, câştigată de pilotul Jean Calcianu. În 1949, are loc „Marele Premiu al Oraşului Braşov”, competiţie lansată încă din 1935, şi desfăşurată an de an. Pentru amatorii de statistici reale şi nu falsificate, amintim şi „Marele Premiu al RPR” din 1953, şi „Circuitul CFR din Parcelarea Floreasca”, animate de Petre Cristea, Ştefan Bondarenco, T. Manicatide etc. Nu este lipsită de interes nici prima cursă de slalom auto, de pe platoul „Parcul Braşov” (1956), precum şi „Marele Premiu al Primăverii” de la Braşov (1957). Iar exemplele pot fi multiplicate. Aceste tradiţii automobilistice au fost amplificate începând cu 1958, prin reorganizarea activităţii clubului nostru sub denumirea de Asociaţia Automobiliştilor din RPR.
În domeniul relaţiilor în cadrul Federaţiei Internaţionale a Automobilului (FIA), clubul nostru, membru de aproape 5 decenii a acestei organizaţii mondiale, a primit reînnoirea mandatului (1949) sub noua denumire de ACRPR, pentru eliberarea Carnetelor de Trecere prin Vamă (CPD) de către Alianţa Internaţională de Turism (AIT), al cărei membru era şi clubul nostru.
Omagierea în decursul ultimelor decenii a primei curse auto din România (1904), înscrisă în istoria mondială ca cea de a 6-a cursă după Franţa, SUA, Germania, Austria şi Italia, nu a fost redusă doar la reeditarea traseului Bucureşti – Giurgiu – Bucureşti, ci amplificată la scara întregii ţări prin competiţii prestigioase, de piloţi licenţiaţi şi debutanţi, prin participarea unui larg evantai de automobile, atât de epocă, cât şi contemporane, îndeosebi la Timişoara, Satu Mare, Deva, Craiova, Cluj-Napoca, Brăila, etc. Cele 11 decenii de automobilism sportiv au fost marcate, în acest an jubiliar, prin competiţii de prestigiu: Campionatul Est-European de orientare şi îndemânare „CEC ORI CUP” şi Cupa Someş Oaş (Satu Mare), Campionatul Naţional de Îndemânare Auto, Etapa a 7-a (Cluj Napoca), precum şi Raliul Bucureşti – Constanţa – Bucureşti, în organizarea ACR, a Tomitans Classic Cars Constanţa şi a Clubului Vehiculelor de Epocă, din 22 septembrie a.c. Iar peste câteva zile se va da startul în „Raliul Prieteniei” Brăila – Dobrich (BG), în ediţie jubiliară, consacrată celor 11 decenii de automobilism sportiv în România, sub egida Automobil Clubului Român.