Lansata in anul 2017, initiativa FIA #3500LIVES este prima campanie de siguranta rutiera desfasurata la nivel global.
Dezvoltata in parteneriat cu cea mai mare companie de publicitate stradala, campania se desfasoara in peste 900 de orase din 75 de tari.
Adoptand o abordare concreta si pozitiva, mesajul campaniei ii incurajeaza pe toti participantii la trafic sa adopte, in conduita lor rutiera, reguli de siguranta simple si eficiente.
De altfel, de-alungul timpului, astfel de mesaje privitoare la siguranta participantilor la trafic, au fost dezvoltate si de catre Automobil Clubul Roman care, in calitatea sa de membru al Federatiei Internationale a Automobilului (FIA), a implementat numeroase campanii de siguranta rutiera atat la nivel national, cat si international, printre care amintim „#seatbeltb00bing, „Think Before You Drive”, „Street View Test”, „Plimba Ursul”, samd.
Cu ocazia zilei de 1 iunie – Ziua Internationala a Copilului, binecunoscutul actor Patrick Dempesy s-a alaturat campaniei #3500LIVES. Printr-un mesaj simplu, ”Incetineste pentru copii”, Patrick sfatuieste toti conducatorii auto sa reduca viteza de deplasare in zona unitatilor scolare sau a celor cu risk ridicat de producere a accidentelor si sa conduca cu atentie.
Succesul acestei campanii este cu atat mai important cu cat cercetarile arata ca o reducere cu 5 % a vitezei de rulare ar putea conduce la o scadere cu 30 % a numarului de accidente rutiere soldate cu decese.
Pe langa Patrick Dempsey, s-au mai alaturat campaniei si alte vedete din diverse domenii: Michael Fassbender, Pharrell Williams si Michelle Yeoh (industria de film si divertisment), Fernando Alonso, Marc Márquez, Felipe Massa si Nico Rosberg (motorsport), Yohan Blake, Haile Gebrselassie, Antoine Griezmann, Vanessa Low, Rafael Nadal si Wayde van Niekerk (sport) si Anne Hidalgo (politica).
07 iunie 2018