Trasand un arc de timp al anului 2010, al 106-lea an din existenta sa, constatam cu satisfactie ca acesta se incheie cu un bilant deosebit de pozitiv pentru Automobil Clubul Roman, in pofida repercusiunilor drastice ale crizei mondiale asupra societatii romanesti, in toate dimensiunile sale fundamentale: economice, sociale, politice, inclusiv a starilor de spirit dezagregante pentru imensa majoritate a populatiei din Romania, din toate categoriile socio-profesionale. Au fost, astfel, inchise un imens numar de unitati de productie, comerciale si de turism create in primele doua decenii post-decembriste. Cel mai performant potential uman si profesional din tara a luat drumul strainatatii in cautare de surse de supravietuire pentru ei si familiile lor. Contingente imense socio-umane, ramase inca in tara si, in primul rand tineri, precum si persoane cu pregatire profesionala fara sanse deosebite pe alte plaiuri, la care se adauga masa, mereu in crestere, de pensionari, cu venituri tot mai dramuite, se zbat in pragul unei existente precare.
In aceasta perspectiva sumbra a lui 2010, ajuns, iata, la zenit, Automobil Clubul Roman, ca asociatie neguvernamentala pusa in secolul sau de existenta adeseori la grele incercari, si-a stabilit strategii, care s-au dovedit, optime si cu audienta, in randul automobilistilor din Romania si ai cluburilor partenere din marea familie a Federatiei Internationale a Automobilului si Aliantei Internationale de Turism. Automobil Clubul Roman n-a asteptat sa-i ,,pice din cer solutiile eficientizante de progres asteptate