Automobil Clubul Roman condamna derapajele si deciziile institutiilor guvernamentale din Romania legate de marirea accizei la carburanti, decizii care sunt o agresiune impotriva automobilistilor. Guvernul explica faptul că nivelul incasarilor a scazut considerabil in primul semestru al anului in curs după eliminarea supraccizei, dar si reducerii TVA.
Mai exact, actul normativ prevede majorarea taxelor pentru carburanti. Astfel, pana la finalul anului, se propune ca acciza la benzina fara plumb să fie, de la 1 septembrie, de 2.643,39 lei/tona, respectiv 2.035,40 lei/1.000 de litri. In prezent, taxele sunt de 2.151,13 de lei/tona si 1.656,36 de lei/1.000 de litri. La motorina, nivelul accizei prevăzut se modifică şi va fi de 2.245,11 lei/tonă, respectiv 1.897,08 lei/1.000 de litri.Astfel, majorarea se va face cu 22,8%
Ministerul Finanțelor isi justifica decizia pe constatarea ca, in opinia sa, nivelurile actuale ale accizelor practicate in Romania, raportat la cursul leu/euro publicat in prima zi lucratoare din luna octombrie 2016 sunt foarte aproape de limita minimă prevazută de legislatia Uniunii Europene.
Povestea se repeta si Automobil Clubul Roman ca si acum 18 ani isi mentine pozitia fata de decizii asemanatoare luate de guvernele din ultimi 27 de ani.
In cotidianul VIP Economic&Financiar, nr 60 din data de 28 septembrie 1999, Presedintele Automobil Clubul Roman dl. Constantin Niculescu raspundea intr-un interviu la intrebarea: „Guvernantii abuzeaza de automobilst?”, astfel: „Pretul automobilelor, pretul pieselor si al accesoriilor sunt foarte mari, drumurile sunt de o calitate absolut deplorabila si, de asemenea taxele pe care le platesc automobilistii nu au nici o acoperire. Noi platim de trei ori taxa drumurilor: odata cand mergem de buna voie, odata cand cumparam automobilul si odata cand cumparam combustibilul auto. Apoi, platim taxa drumurilor la Administatia financiara pentru ca impozitul pe care il platim la automobil are si o componenta a drumurilor. Platim asigurari, iar, mai nou, platim tot felul de inovatii privind inspectia tehnica. Exista, asadar, o agresiune continua din partea structurilor guvernamentale asupra automobilistului; acesta a devenit sursa de compensare a manageriatului prost de la nivelul statului: cand nu sunt bani la buget, marim accizele la combustibili si taxele pe gropi. Auzim doar ca se aduna banii, dar nu stie nimeni unde s-au dus ei si in ce s-au investit.”
Iata ca lucrurile nu s-au schimbat in ultimele doua decenii si institutiile guvernamentale abuzeaza inca odata automobilistii fara sa-si asume responsabilitatea masurilor luate si fara sa raspunda la intrebarea legata de acesti bani: „in ce s-au investit”?
Asistam la un “perpetum mobile” al prostului management guvernamental!