08 octombrie 2008 – Ultimul incident petrecut la Singapore, in care regulile safety car-ului sa fie adaptate cu actualele performante competitive din Formula 1, au decis conducerile mai multor echipe sa solicite rapid modificarea Regulamentului masinii de siguranta in curse, incepand cu sezonul 2009.
Ca de obicei, FIA si mai ales presedintele Mosley, sunt foarte deschisi la cererile justificate ale pilotilor, deja existand un dialog constructiv pentru ca pitlane-ul sa nu mai fie inchis la inceputul perioadei in care masina de siguranta intra pe circuit, menita sa reduca viteza pilotilor cand acestia se indreapta spre pit-uri. Evenimentele de la Singapore, in care piloti Nico Rosberg si Robert Kubica au fost penalizati, vor grabi discutiile de schimbare totala a regulamentului masinii de siguranta.
Cea mai interesanta propunere pentru evitarea acestor incidente ar putea fi un software, care sa anunte pilotii, prin semnale audio, daca depasesc o anumita viteza in zona in care a avut loc un accident. Asemenea teste vor avea loc pana la sfarsitul acestui an, astfel incat noul sezon 2009 sa fie cu totul altceva.