În data de 2 martie 2023, Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a publicat noile reguli privind standardul de emisii Euro 6e.
Euro 6e reprezintă o actualizare a regulamentului privind procedura de testare a omologării de tip pentru vehiculele ușoare. Prin aceasta se urmărește ca valorile emisiilor de CO2 ale vehiculelor hibride plug-in să fie mai reprezentative în ceea ce privește circulația în traficul rutier real, pentru a o mai bună evaluare a acesteia și pentru a reduce mai mult cantitățile de emisii poluante.
Conform noilor norme Euro 6e, emisiile de CO₂ vor fi măsurate nu numai atunci când autoturismul de test circulă cu bateria complet încărcată și până la epuizarea completă a energiei din aceasta, ci și atunci când gradul de încărcare al bateriei este unul redus. Emisiile de CO₂ măsurate sunt apoi ponderate cu un factor de utilitate (UF), pentru a se estima cu adevărat emisiile generate în condițiile unui trafic rutier real.
Ca noutate, noua normă de poluare Euro aduce modificări în ceea ce privește testarea vehiculelor, asigurând un grad mai mare de transparență din partea producătorilor.
Euro 6e va intra în vigoare pe 22 martie și va fi aplicabil imediat.
Noile prevederi Euro 6e sunt introduse în trei etape: Euro 6e, Euro 6e-bis și Euro 6e-bis-FCM. Acesta din urmă va intra în vigoare în luna ianuarie 2027 pentru toate vehiculele de pasageri M1 și vehiculele utilitare ușoare din categoriile N1 și N2 și este de așteptat să rămână aplicabil până la data aplicării legislației Euro 7, care este în prezent în curs de negociere, urmând ca aceasta să fie aprobată de către Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene.