21 octombrie 2007 – Niciodata, poate, in istoria Formulei 1 lupta pentru titlul mondial al pilotilor si pe echipe nu a fost mai incins si mai controversat.
Daca titlul mondial la constructori a fost decis la masa verde de catre conducerea FIA (consecinta faimoasei afaceri a spionajului!), lupta pentru primul loc in Campionatul mondial al pilotilor s-a desfasurat, practic, pana in ultimul tur al ultimei etape de la Interlagos, in MP al Braziliei.
Pentru L.Hamilton, pilotul revelatie al sezonului 2007, tactica era una singura: sa se claseze inaintea coechipierului si adversarului sau direct, F.Alonso. Iar cand doi se cearta, castiga al treilea…
Pentru K.Raikkonen sansa de a deveni campion mondial era mai mult teoretica: in primul rand era obligat sa castige, iar adversarii sai directi sa se situeze cel putin la 2, respectiv la 6 locuri in urma sa. Iar daca in alti ani, pe actualul campion mondial sansa l-a ocolit, ei bine, la Interlagos, Kimi Raikkonen a avut noroc cu carul, lucrurile petrecandu-se ca intr-un scenariu scris de… echipa Ferrari.
In primul rand pilotii echipei italiene, situati pe primul (Massa) si pe al treilea loc (Raikkonen) pe grila, au reusit un start excelent, urmati de Alonso, toti trei depasindu-l pe Hamilton, care a ratat plecarea.Fortand sa reintre in carti, Hamilton a iesit in decor, a revenit pe pista al 8-lea, dar o defectiune inexplicabila, care, la fel de misterios a disparut dupa cateva ture, l-a aruncat pe locul 18! A revenit formidabil in puncte, pana pe locul al 7-lea, dar i-ar mai fi trebuit inca unul…
Alonso, cel care a declansat lupta fratricida la McLaren, n-a reusit nici el sa profite de ghinioanele lui Hamilton, si lui fiindu-i necesar inca un loc mai sus pentru a deveni campion mondial.
Strategia norocoasa a lui Ferrari, ajutata si de brambureala celor de la McLaren de-a lungul campionatului, a fost insa cea invingatoare, managerul Jean Todt iesind astfel si mai mult decat merita in evidenta.
A castigat Ferrari titlul mondial al pilotilor in 2007, sau mai degraba l-a pierdut conducerea de la McLaren, care nu a stiut sa gestioneze prezenta in echipa a doi superpiloti, Alonso si Hamilton? Ramane sa decideti dv…
Clasament Interlagos: 1. Raikkonen, 10 p; 2. Massa, 8 p.; 3. Alonso, 6 p; 4. Rosberg, 5 p; 5. Kubica, 4 p; 6. Heidfeld, 3 p; 7. Hamilton, 2 p.
Clasament piloti, 2007: 1. Raikkonen, 110 p; 2. Hamilton, 109 p; 3. Alonso, 109 p; 4. Massa, 94 p; 5. Heidfeld, 61 p; 6. Kubica, 39 p.
Clasament echipe, 2007: 1. Ferrari, 204 p; 2. BMW, 101 p; 3. Renault, 51 p; 4. Williams, 33 p; 5. Red Bull, 24 p; 6. Toyota, 13 p.