In urma informatiilor difuzate in spatiul public de catre FRAS prin care se anunta ca Raliul Brasovului a ajuns la a 50-a editie, dorim sa facem urmatoarele precizari:
In anul 1971, la Brasov, a fost organizata, de către Automobil Clubul Român, prima editie a Raliului Zapezii, competitie devenită ulterior Raliul Brașovului, denumire ce a fost împamantenită din cauza faptului că acest eveniment avea loc în județul Brașov.
Cu toate ca, istoric vorbind, s-a consemnat faptul ca aceasta competitie ar fi debutat în anul 1969, sub denumirea de ”Raliul Narciselor”, Raliul Zapezii din anul 1971 este precursorul actualului Raliu al Brașovului, toate aceste evenimente fiind organizate de către Filiala Județeană ACR Brașov.
În ceea ce privește faptul că FRAS își arogă dreptul neîntemeiat asupra palmaresului acestei competiții (a 50-a editie), facem precizarea că aceasta informație este falsă, deoarece FRAS a fost înființată în anul 2008.
De asemenea, dorim să ne exprimam ingrijorarea cu privire la accidentul grav produs pe PS2, în care un membru al echipajului bulgar a fost grav rănit, fiind necesare intervenții de descarcerare și transport aerian a victimei.
Trebuie amintit faptul că, având în vedere caracterul exclusiv național al acestei competiții, participarea echipajelor străine este neconformă cu normele internaționale din acest sport.
Realizarea, pre-eveniment, a analizelor de siguranță care au drept scop eliminarea sau reducerea riscurilor de vătămare gravă sunt obligatorii și trebuie efectuate conform normelor de siguranță ale FIA.
Automobil Clubul Român, în calitate de Autoritate Sportivă Națională (ASN) pentru România, conferită de către Federația Internațională a Automobilului (FIA) nu a fost informat de către FRAS cu privire la respectarea tuturor normelor de siguranță ale FIA și nici nu a fost încunoștințat de faptul că evaluarile de risc au fost realizate în conformitate cu normele internaționale de siguranță ale FIA.
Pentru informarea publicului si a fanilor motorsportului, orice sector de drum care prezintă un grad ridicat de risc de vătămare (în acest caz este vorba de un cap de pod) trebuie analizat și este obligatorie implementarea tuturor măsurilor necesare pentru eliminarea sau, dacă nu este posibil, a reducerii unor astfel de riscuri.
Facem precizarea că FRAS nu are afiliere și reprezentare internațională și, prin urmare, orice afirmație ca regulamentele evenimentelor aflate sub egida FRAS respectă Codul Sportiv Internațional FIA, nu trebuie luată în considerare de către public atâta timp cât aceste documentații nu sunt avizate de către Autoriratea Sportivă Națională îndreptățită să certifice respectarea unor astfel de norme.
De altfel, atunci când Automobil Clubul Român a solicitat sprijinul MTS, deoarece FRAS nu respecta Codul Sportiv Internațional al FIA, Ministrul Tineretului și Sportului a răspuns ACR-ului că ”trebuie ca ACR să se înțeleagă cu FRAS”, ca și când regulamentele sportive sunt obiect de negociere și nu de respectare.