Piloti romani Raliul Ungariei: România este din nou prezentă în elita raliurilor europene prin participarea a șase echipaje în a doua etapă a Campionatului European de Raliuri (FIA ERC) 2025 – Raliul Ungariei, desfășurat pe macadamul rapid și tehnic din zona Veszprém. Toți sportivii români iau startul sub licențe internaționale eliberate de Automobil Clubul Român (ACR), un sprijin esențial pentru accederea în competițiile internaționale de top.
Echipajele românești care concurează în Ungaria
Piloti romani Raliul Ungariei – Cele șase echipaje care reprezintă România la această etapă din FIA ERC 2025 sunt:
- Simone Tempestini – Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2)
Multiplu campion național și campion european de juniori 2016, Tempestini revine la Raliul Ungariei pentru a-și apăra victoria obținută anul trecut. Cu o mașină competitivă și o echipă sudată, obiectivul este clar: o nouă clasare pe podium și acumularea de puncte după abandonul din prima etapă a sezonului. - Norbert Maior – Francesca Maior (Citroën C3 Rally2)
Campioni europeni la juniori în 2023 și vicecampioni mondiali în 2024, frații Maior fac pasul spre clasa Rally2 și își propun să termine în top 15, acumulând experiență valoroasă la acest nivel superior. - Bogdan Cuzma – Marc Banca (Škoda Fabia RS Rally2)
Echipaj cu rezultate solide în competițiile naționale, aflat acum la început de drum pe scena internațională, dar cu potențial remarcabil. - Artur Luca – Mihai Supuran (Renault Clio RS Line / Rally5)
Concurând în clasa ERC4, cei doi vizează un parcurs constant și o clasare bună în lupta cu celelalte echipaje tinere ale Europei. - Cristian Șugar – Vlad Colceriu (Opel Corsa Rally4)
Un duo tânăr și promițător, deja familiarizat cu competițiile internaționale, care își continuă ascensiunea în clasa Rally4. - Mihnea Hanea – Natalie Hanea (Peugeot 208 Rally4)
Un echipaj de familie, aflat la debut în ERC. Obiectivul este de a parcurge toate probele și de a acumula cât mai multă experiență.

Pe lângă cele șase echipaje, România mai are o reprezentantă, licențiată international de către ACR: Denisa-Alexia Parteni, în vârstă de 20 de ani, care concurează ca navigator al estonianului Esmar-Arnold Unt, într-un Ford Fiesta Rally3, în categoria ERC3.
Un raliu solicitant, cu 67 de echipaje la start
Etapa din Ungaria include 13 probe speciale desfășurate pe macadam, totalizând aproape 200 de kilometri competitivi. La start s-au înscris 67 de echipaje, confirmate oficial de organizatori.
Printre participanți se numără nume sonore din lumea raliurilor, precum Roope Korhonen, Mads Østberg, Andrea Mabellini, dar și reprezentanți ai unor echipe de top precum MRF Tyres sau M-Sport Ford.
Pentru echipajele românești, miza este diferită în funcție de experiență și categorie: Tempestini țintește o nouă victorie, frații Maior vizează performanță la primul lor start cu un model Rally2, iar celelalte echipaje se concentrează pe progres, acumulare de experiență și terminarea cu bine a raliului.
Piloti romani Raliul Ungariei –„Raliul Ungariei nu este deloc ușor”
„Fiecare raliu e provocator, dar în Ungaria, specialele sunt extrem de variate. Unele secțiuni sunt largi și vizibile, dar ascund denivelări și pietre la viteze mari. Alte probe sunt complet diferite ca suprafață și caracteristici. Totul se schimbă rapid, iar după ce trec 5-10 mașini, traseul se degradează vizibil. Ai nevoie de maximă concentrare la recunoașteri. Anul trecut, mulți au avut surprize – o abatere de un metru în stânga sau în dreapta putea schimba complet comportamentul mașinii. E un raliu imprevizibil și tehnic, dar important în calendar și abia așteptăm să luăm startul.” – a declarat Tempestini conform fiaerc.com
ACR – Susținător activ al sportivilor români în competițiile internaționale
Toate cele șase echipaje românești înscrise la Raliul Ungariei concurează cu licențe internaționale eliberate de Automobil Clubul Român. În calitate de Autoritate Sportivă Națională recunoscută de FIA, ACR joacă un rol esențial în susținerea participării sportivilor români în campionatele europene și mondiale.
Această prezență extinsă la nivel internațional reflectă nu doar valoarea piloților și navigatorilor români, ci și implicarea concretă a ACR în dezvoltarea motorsportului autohton. Licențele internaționale sunt un pas esențial în traseul de afirmare al sportivilor români în competițiile externe, iar ACR își asumă acest rol cu responsabilitate și viziune.
Cu sprijinul ACR și o generație de sportivi tot mai competitivă, România își consolidează locul în rândul națiunilor europene cu tradiție în raliuri.