Având în vedere faptul că numele Automobil Clubul Român (ACR) a fost menționat într-un document electoral al unui candidat la funcția de președinte al FRAS cu ocazia adunarii generale pentru alegeri, ACR este îndreptățit să emită următorul:
Punct de vedere
Asupra ”Strategiei echipei Norris Măgeanu 2023 – 2027”
Documentul mai sus menționat, alcătuit dintr-o înșiruire în stil beletristic a unor gânduri și idei disparate, pare a fi emanat dintr-o gândire abstractă, fără rațiuni demne de o finalitate a conceptelor expuse în acesta.
- Încă de acum 4 ani, autorul acestui document afirma mincinos, în scop manipulator, că ”Numărul sportivilor străini care au luat startul la etape în campionatele românești a ajuns la 250 (de 10 ori mai mult ca acum 4 ani)”. Nimic mai fals, deoarece ASN România, respectiv Automobil Clubul Român, nu a primit nici o solicitare din partea ASN-urilor din țările de origine ale sportivilor. Cum FRAS nu are afiliere internațională, participarea sportivilor străini la campionatele românești, fără acordul ASN România, respectiv ACR, constituie o încălcare a Statutului FIA. Mai mult, nu se poate înțelege cum FRAS afirmă că respectă regulamentele FIA din moment ce nu plătește cotizațiile și taxele necesare la FIA și încalcă, de atâția ani, în mod flagrant, CSI-FIA.
- În anul 2010 o cerere de afiliere a FRAS la FIA a fost respinsă de către Adunarea Generală a FIA. De atunci, FRAS a refuzat calea statutară indicată de FIA și a indus în eroare atât organizatorii, cât și concurenții, cu minciuni izvorâte dintr-o mentalitate necinstită a conducerii FRAS.
- Se afirmă că FRAS nu are datorii la furnizori, însă, fără ca actuala conducere să prezinte adunării generale un Raport Financiar, un bilanț contabil recent, pentru a informa în mod corect și transparent membrii și opinia publică. Fără astfel de documente, afirmațiile generale din așa-zisa strategie au doar scop de dezinformare. Fără aceste documente, o adunare generală nu poate să-și atingă scopul principal de descărcare a gestiunii la sfârșit de mandat. În mandatul de 4 ani al actualei conduceri, FRAS a primit de la Ministerul Sportului aproape 4 milioane de lei din Bugetul Statului și există obligația să se prezinte modul în care s-au cheltuit aceste sume. Un exemplu îl reprezintă datoriile de peste 500.000 lei pentru care FRAS se află în situația de a fi executată silit de executorii judecătoresti, suma respectivă fiind cheltuită pentru o festivitate de premiere (adevărată chermeză), și nu pentru activități sportive. La orice Adunare Generală, astfel de documente financiar-contabile sunt nu doar necesare, ci obligatoriu a fi prezentate.
- Tot în această inșiruire de idei, autorul afirmă că ”…O instituție care crește exponențial de la un an la altul, care este în plină dezvoltare, nu are de ce să schimbe strategia.”, o exprimare nefericită dacă luăm în considerare rezultatele unei funcții exponențiale (concept matematic), ale cărei argumente sunt formate din numere naturale. De altfel, în acest context ”academic”, remarcăm faptul că din CV-ul lui Norris Măgeanu au dispărut informațiile despre studiile pe care le pretindea efectuate, studii pe care, în CV-ul precedent de acum patru ani, se lăuda că le-ar fi finalizat. Universitatea Politehnică București a adeverit în scris faptul că numitul Norris Măgeanu “nu a obținut titlul de inginer” și că “nu a finalizat studiile la facultatea IMST”.
- Deși FRAS în mod mincinos clamează faptul că îndeplinește condițiile de securitate impuse de către FIA, situația în teren a arătat că FRAS a generat grave probleme de siguranță, fapte care au condus la pierderea de vieți omenești și la răniri foarte grave din rândul concurenților, dar și al spectatorilor. Cu toate acestea, se observă faptul că nicio măsură concretă de siguranță nu este dorită a fi implementată de către federație, ci numai generalități și speculații total neprofesioniste în raport cu cerințele actuale de securitate a competițiilor motorsport. Pentru mai multe detalii în susținerea acestor afirmații, persoanele interesate se pot informa din Studiul ”privind siguranța competițiilor de automobilism sportiv din România”.
- Referitor la afirmația că ”Raliurile din România vor continua trendul ascendent din ultimii ani, tot mai multe etape vor puncta în viitor ca etape internaționale….”, aceasta este una falsă, deoarece până când FRAS nu va îmbunătăți siguranța acestor competiții, niciuna dintre acestea nu va putea fi avizată conform normelor internaționale ale FIA. Mai mult, această federație nu a solicitat ASN-ului din România includerea vreunei competiții din Campionatul Național de Raliuri în calendarul internațional FIA. Prin urmare, această minciună este proliferată în spațiul public, fără niciun argument palpabil.
- Situația actuală, în care FRAS a acționat în judecată ACR, înseamnă, de fapt, că FRAS nu dorește nici o colaborare cu ASN România, singura entitate recunoscută de FIA, organizația mondială care gestionează competițiile internaționale în toată lumea. În acest context, toate afirmațiile candidatului “strategiei Norris Măgeanu”, sunt doar minciuni grosolane, pentru derutarea publică.
- De asemenea, etapele comune cu Austria și Ungaria, prezentate în material, nu vor putea avea loc, din moment ce nu se va asigura o securitate conformă normelor FIA și a vizelor ASN-ului. Mai mult, referitor la etapa de reconstrucție a Rally Raidului, etapele respective care sunt promise a fi etape internaționale, nu se vor putea materializa în lipsa respectării standardelor de securitate CSI-FIA, a respectării FIA și ASN România. Afirmațiile respective rămân simple minciuni în scop electoral.
- În ceea ce privește justificarea timpului ridicat de implementare a proiectului de ”Viteză în Coastă”, prin implementarea glisierelor pe traseele acestor competiții, o considerăm mai degrabă o glumă puerilă decât o chestiune serioasă care să facă parte dintr-un astfel de program. Aceste glisiere fac parte din elementele de siguranță pasivă a drumului și sunt montate de către administratorul acestuia în vederea reducerii gradului de vătămare în cazul unor accidente de circulație, pe baza unor studii de trafic și accidentologie.
- A promite construirea unui circuit auto în zona județelor Dolj, Gorj și Vâlcea unde ”au fost făcute discuții pentru semnarea unui parteneriat între o autoritate locală și federație” este o utopie, și practic o minciună electorală fără acoperire, deoarece FRAS ar trebui sa semneze parteneriate cu trei autorități locale, după cum se afirmă că circuitul în discuție se va construi în zona a trei județe. Altă minciună electorală!
- Lista proiectelor pe termen scurt este încheiată, în concepția autorului acestui document, de reiterarea dorinței ”neschimbată și nealterată de afiliere la Federația Internațională a Automobilului”. Nejudecând situația în care sunt utilizate complementar două sinonime, reiese faptul că singurul pas important realizat de către FRAS este așa-zisa scoatere a ACR din Legea Sportului. Acest fapt vine să confirme modalitatea prin care oameni politici sunt introduși în troaca corupției și intereselor perfide, în care se bălăcesc prostia, hoția și tupeul de mahala al celor care vremelnic sunt la cârma unor federații sportive sau prin nu mai știm ce cameră a parlamentului sau în fotoliile ministeriale, cu rol de combinatori.
- În practică, autorul acestei “strategii” folosește sistemul intervenționist la persoane publice, cu funcții în stat, proliferând minciuni pentru a-i atrage pe aceștia, inclusiv politicieni, la manevrele sale oculte, care, uneori, depășesc cadrul normal al legalității. (ACR deține dovezile acestor manevre oculte, dar din decență, nu prezentăm numele persoanelor implicate. Acestea sunt foarte bine cunoscute de Norris Măgeanu).
- Publicul și participanții la adunarea generală trebuie să fie informați de faptul că, prin propria-i semnătură, domnul candidat a implicat FRAS în foarte multe acțiuni juridice în care a chemat ACR în instanță din diferite motive, care mai de care mai fanteziste și hilare. Ce a realizat? Nimic, a pierdut toate procesele și a scos bani din buzunarul federației pentru a plăti avocații si pentru a achita cheltuielile de judecată. Ce a mai făcut din acest punct de vedere? A implicat și Ministerul Sportului care s-a trezit că i se anulează acte oficiale emise abuziv, la insistențele candidatului.
- În final, informăm opinia publică în legătură cu situația ACR următoarele:
- Automobil Clubul Român este structură sportivă, iar manevra ilegală a Ministrului Sportului la solicitarea personală a numitului Măgeanu Norris a fost anulată de justiție.
- Automobil Clubul Român a solicitat Curții Constituționale a României să constate neconstituționalitatea Legii nr. 103/2021, solicitare aflată pe rolul acestei instituții. În concluzie, afirmațiile actualului președinte al FRAS sunt minciuni și acte de manipulare a sportivilor și organizatorilor de competiții.
- Autorul documentului afirmă că ”Situația României este cunoscută la FIA, mai ales după evenimentele de anul trecut…”. Aici îi dăm dreptate domnului candidat. Da, este cunoscută situația, deoarece ACR a informat FIA cu privire la faptul ca FRAS nu respectă regulamentele de securitate a competițiilor. Da, am informat FIA despre multiplele accidente care s-au produs în competițiile organizate de către FRAS în România, în care și-au pierdut viața 2 piloți și un spectator, iar alți participanți au fost grav răniți. Federația Internațională a Automobilului a fost uimită de modul grobian în care FRAS a dorit afilierea la FIA, pe principiul ”noi suntem niște iluștri necunoscuți, dar suntem combinatori, păcălim autorițățile, avem probleme cu legea, mințim în CV-uri, dar vă solicităm să dezafiliați Automobil Clubul Român și să ne introduceți pe noi în FIA, deoarece realizarea noastră majoră a fost pretinsa scoatere a ACR din legea sportului”. Reprezentanții FIA ne-au comunicat că astfel de atitudini nu numai că dăunează motorsportului, în general și fair play-ului în particular, dar produc confuzii în rândul fanilor, bulversează comunitățile de sportivi și creează premisele dezvoltării unei promiscuități la nivelul autorităților publice. Și credem că FIA nu va accepta niciodată organizații pentru care guvernele solicită afilierea prin presiune. Stimați sportivi și fani, domnul candidat fără CV vă minte atunci când vă spune că este ”tot mai aproape” de dezideratul afilierii. De fapt, este tot mai departe…
- Ne îngăduim un scurt paragraf și pentru analizarea, într-o grămadă ordonată, a celor care vor să fie și ei parte a managementului federal. Din surse publice, aflăm că unii dintre aceștia presează organizatorii de competiții să le achite facturi de consultanță pentru redactarea planurilor de securitate (vezi sumele de la edițiile Raliul Argeșului). Alții au frați care prestează diverse servicii prin firmele lor sau sunt organizatori de competiții. O altă persoană competentă candidează cu un obiectiv ciudat, fapt pentru care ne permitem sa îl reproducem ad litteram: ”Targetul meu pentru legislatura 2023-2027 este ca, împreună cu colegii din CF, să depun toate eforturile pentru ruperea totală de ACR și afilierea FRAS la FIA”. Alt candidat îndeplinește un cumul de funcții (oficial, organizator, director de securitate etc) și organizează competiții unde sunt accidentați mortal spectatori. Lista poate continua cu multe acțiuni care frizeaza lipsa de integritate.
- Mai mult, a afirma că o federație de sport se va implica în domenii cu totul și cu totul complicate și străine de scopul declarat și de Legea sportului (mobilitate, asistență rutieră, turism auto etc.), ca și proiect pe termen scurt, fără a demonstra cel puțin o situație concretă și legală, ci doar în scopul manipulării cluburilor cu drept de vot, reprezinta tot o minciună electorală.
- Există și suspiciunea că actuala conducere a FRAS nu dorește, de fapt, o relație statutară legală cu FIA, ceea ce îi permite, de 8 ani, să nu plăteasca nici un fel de cotizație la FIA, să nu respecte regulamentele CSI-FIA, să organizeze, în schimb, competiții cu regulamente ad-hoc, dar cu câștigatori posibil cunoscuți în avans și, cel mai important, să nu atragă sancțiunile FIA pentru activități clandestine care au condus la pierderi de vieți omenesti. Poate ca în România este tolerat un astfel de comportament, dar la FIA nu este permis și este sancționat corespunzător.
- După cum s-a comunicat în spațiul public, FRAS a avut ocazia de a accepta Puterea sportivă selectivă oferită de către ACR de două ori, fapt care are fi putut conduce la creșterea gradului de siguranță al competițiilor de motor sport din România, dar și la o dezvoltare sustenabilă a disciplinelor acestora, precum și a numărului de participanți începători. ACR a avut toată deschiderea în a oferi selectiv puterea sportivă către FRAS, dar, foarte ciudat, FRAS nu a acceptat ofertele, iar președintele acestei federații, acționand ca la un joc de alba-neagra, într-o zi a acceptat propunerea ACR, a doua zi a renunțat la aceasta.
- Partea din document care pretinde că justifică reducerea numărului accidentelor de circulație prin construirea unui circuit pentru competiții motorsport o considerăm o opinie ciudată și nerealistă în contextul în care o astfel de problemă gravă a societății românești este tranșată, în foarte puține cuvinte, de un cetățean ale cărui cele mai credibile virtuți par a fi minciuna, impostura, slaba pregătire intelectuală și lipsa specialității tehnice.
- Automobil Clubul Român a luat la cunoștință despre obiectivele programului echipei Norris Mageanu prin care FRAS dorește să se substituie ca activitate organizației Automobil Clubului Român și să dețină un monopol absolut privind “organizarea și controlarea “ competițiilor automobilistice din România, care, am arătat cât de subiectiv și neregulamentar sunt organizate și desfășurate. .
- Interpretarea legii sporturilor, prin care orice club sportiv de automobilism trebuie să fie inscris “OBLIGATORIU “ la FRAS și să facă doar ce dorește FRAS mai are oare legatură cu democrația pe care o trîmbițează de atâta timp membrii fondatori ai FRAS ?
- Automobil Clubul Român este și rămâne un club privat al membrilor săi, care a avut chiar și în perioada comunistă un statut special privat, fără intervenția statului sau a guvernului prin directive sau bani.
- Având în vedere aceste obiective ale echipei Norris Mageanu care de fapt însemnă “dați- vă la o parte sau desființați-vă fiindcă am venit noi“, Automobil Clubul Român va lua și unele hotărâri.
Automobil Clubul Român va informa FIA despre orice competiție FRAS cu participare internațională neoficială a sportivilor înregistrați la alte ASN-uri, din țările de rezindență ale sportivilor.
Automobil Clubul Român va elibera licențe internaționale doar conform Codului Sportiv International FIA și anexei L, pe scurt doar sportivilor care vor participa la competițiile care sunt organizate cu respectarea Statutului și regulamentelor FIA.
Amintim aici episodul din septembrie 2019 prin care biroul executiv FRAS cu “inștiințarea” nr. 2528 din 29.09.2019 care NU A FOST PUBLICATĂ, a anulat licențele a șase sportivi (Traian Buse, Călin Ciortan, Iulian Jumuga, Ionuț Nitu, Atanas Kolev, Radu Văduva) care au fost scoși și din clasamentele anuale fiindcă au participat la un eveniment de drift organizat sub egida ACR la Constanta : RPG Drift Chalenge .
- Concluzionând, “strategia” pe care candidatul Norris Mageanu și-o propune în cel de-al treilea mandat de președinte pentru FRAS, nu difera cu nimic de cea propusă anterior, la preluarea primelor două mandate, și nu reprezintă altceva decât exteriorizarea frustrărilor, orgoliului și incompetenței personale ale acestuia, interesul sportivilor și promovarea sportulului în condiții de fair-play fiind lăsate pe un plan secundar. Este evident faptul că nu există o dorință reală a candidatului de a veni în sprijinul piloților, de a se alinia tendinței internaționale în domeniul automobilismului, și, implicit de a stinge toată activitatea litigioasî demarată contra ACR, care nu își are rostul într-o țară democratică și civilizată, cum este România.
- Automobil Clubul Român este membru al FIA din anul 1905, de pe vremea în care FIA se numea Asociația Internațională a Automobil Cluburilor Recunoscute (AIACR). Deci, de 118 ani a organizat competițiile de automobilism și karting în România, obținând și rezultate deosebite, care au impus automobilismul din România în elita mondială a FIA,
- Automobil Clubul Român este o asociație națională independentă, cu acoperire în toate județele României, a manifestat respect față de orice entitate socială și dorește, și pe această cale, să fie respectată,
- Regretăm faptul că în ultimii 12 ani sportivii, organizatorii și fanii automobilismului au fost induși în eroare cu minciuni și promisiuni electorale neachitate,
- Sperăm că Adunarea Generală a FRAS va analiza și va lua atitudine față de minciunile și informările trunchiate, iar pasionații automobilismului vor fi eliberați din starea de minciună și manipulare care au diminuat impactul social al sportului automobilistic.
- Este dreptul membrilor Adunării Generale a FRAS să ia act de toate aceste promisiuni electorale, de lipsa realizărilor vizibile, de lipsa viziunilor realiste și, cu maturitate, să-și hotărască viitorul celor 4 ani.
Primiți, vă rugăm, respectul Automobil Clubului Român, în calitatea sa de Autoritate Sportivă Națională – România, care de 119 ani se află în slujba automobilismului și kartingului sportiv românesc făra impostură, fără minciuni, fără încălcarea regulilor și legilor.
Toți iubim automobilismul sau kartingul!
Automobil Clubul Român – Comitetul Executiv