La data de 25 noiembrie, pe site-ul FRAS a fost publicat articolul intitulat “După 20 de ani. O cursă pentru normallitate” (un titlu fără acoperire reală), în care se pretinde, în esență, faptul ca FRAS ar fi reușit să înlocuiască Automobil Clubul Român în sportul automobilistic și de karting românesc.
Față de această situație, Automobil Clubul Român constată următoarele:
1. FRAS este constantă în atitudinea de încălcare a reglementărilor FIA. În primul rând, comportamentul abuziv, nerespectarea voită și încălcarea flagrantă a reglementărilor privind măsurile de siguranță în motor sport, au condus la trei tragedii în anul 2021 soldate cu moartea a doi sportivi și rănirea foarte gravă a unui pilot străin. În al doilea rând, contestarea autorității ACR este contrară reglementărilor internaționale pe care FRAS doar mimează și minte că le respectă.
FRAS, prin mijloace ilegale și murdare, ar dori să devină ASN pentru România, deși mor oameni în competițiile pe care le organizează și administrează!
2. Automobil Clubul Român este Autoritatea Sportivă Națională desemnată de Federația Internațională a Automobilului în România.
Această calitate este în vigoare, din anul 1905 și până în prezent, iar Automobil Clubul Român își va exercita în continuare toate atribuțiile prevăzute în Statutul FIA, conform calității sale de Membru cu drepturi depline.
Calitatea de ASN desemnată de FIA impune FRAS obligația de a respecta reglementările Codului Sportiv Internațional al FIA și de a colabora cu Automobil Clubul Român în această calitate, mai ales că această federație pretinde în art. 2 alin. 1 din Statutul propriu că este organizată după modelul și structura FIA (o altă minciună grosolană), la care se pare că și-ar dori să se afilieze.
3. Automobil Clubul Român este structură sportivă conform Legii nr. 69/2000. Scrisoarea nr. 14046/18.11.2021, la care se face referire în articolul de pe site-ul FRAS, are un conținut ilegal, care se va dovedi în fața instanțelor de judecată.
Aparenta prietenie dintre două persoane, semnatarul scrisorii și destinatarul acesteia, nu reprezintă un motiv suficient pentru ridicarea calității de structură sportivă a unei organizații care exercită aceste atribuții de peste 116 ani, fapt recunoscut de Statul Român prin legi speciale.
Scrisoarea respectivă urmează a fi analizată de instanțele de judecată sub cel puțin urmatoarele aspecte:
– nu există nici o radiere a CIS-ului Automobil Clubul Român. Un astfel de act administrativ ar fi trebuit comunicat asociației noastre, pentru a-l putea contesta conform legii, și supus rigorilor instanțelor de judecată,
– scrisoarea nu prezintă nici un aviz al Direcției Juridice sau a altor direcții de specialitate din cadrul MTS, care să confere legalitate acestei scrisori. Semnatarul nu
este jurist, dar formulează în conținutul scrisorii interpretări așa-zis juridice cu privire la calitatea de structură sportivă a ACR, la autorizarea ACR de a desfășura activități sportive și la efectele produse de CIS-ul ACR.
– această scrisoare pare mai mult un demers personal al unei persoane care deține temporar calitatea de ministru (interimar, la data semnării scrisorii respective) în scopul de a-l sprijini pe destinatarul scrisorii,
– FRAS pare să fi intrat în posesia acestei scrisori cu conținut nelegal înainte ca ACR să fi fost informat de o situație care privește direct drepturile și interesele sale.
4. FRAS a enumerat persoanele care, prin abuzuri, le-au sprijinit demersurile ilegale. Înșiruirea unor nume de politicieni (sensibilizați sau nu), care posibil au răspuns posibilului trafic de influență la solicitarea unor persoane din FRAS, ne duce cu gândul la un necrolog de rău augur pentru FRAS. Există și două proverbe românești referitoare la groapa altuia și la cine râde la urmă.
Față de cele expuse, dorim să informăm sportivii, cluburile interesate și autoritațile publice că Automobil Clubul Român își exercită atribuțiile statutare și legale și beneficiază în continuare de recunoașterea Federației Internaționale a Automobilului.
În ce privește nelegalitățile evidente din articolul de pe site-ul FRAS, acestea vor fi sancționate cu siguranță de instanțele de judecată.
Practica FRAS, de a merge cu “jalba în proțap”, mai ales pe plan internațional, este o practică dăunătoare și antinațională, care, iată, că în România are unii prozeliți! Mai mult, implicarea politicienilor în motorsportul românesc (situații care s-au întâlnit de-alungul timpului și la alte discipline sportive/federații din România), în vederea sprijinirii interesului de grup sau a unor persoane, va conduce, inevitabil, la diminuarea performanțelor sportive și a imaginii României. Respectul reciproc și colaborarea instituțională în țara noastră sunt, de asemenea, în grea suferință! Toate acestea, în nici un caz, nu vor duce la dezvoltarea automobilismului și kartingului românesc.
Poate nu vor mai trece încă 20 de ani ca FRAS să înțeleagă faptul că drepturile unei persoane nu pot fi obiect de dispută subiectivă și antidemocratică, iar un drept închipuit (imaginar, nereal) al unei persoane, nu poate încălca dreptul existent al unei alte persoane.
Biroul de Presă al Automobil Clubul Român