În calitate de întemeietor al automobilismului sportiv în România, încă din anul 1904, și în calitate de Autoritate Sportivă Națională (ASN) în domeniul automobilismului, recunoscută internațional, Automobil Clubul Român constată, din nou, recidiva acestei federații sportive care încearcă să influențeze autoritățile publice transmițându-le informații false, distorsionate în mod voit, cu scopul de a îngrădi liberul acces la sport al tuturor cetățenilor României (drept constituțional – art. 49 alin. 5 din Constituția României).
Această federație, constituită prin abuz și ilegalități, în baza a două “Avize Unice” ale MTS, își desfășoară și activitatea curentă tot prin abuz, la fel cum a fost constituită. Astfel, în anul 2005, această federație a înșelat vigilența justiției din Municipiul Cluj-Napoca, prin prezentarea unui al doilea “Aviz Unic” (ilegal, pentru aceeași disciplină sportivă), în timp ce la București se afla pe rolul instanțelor un proces de constituire a sa în baza primului “Aviz Unic”, care era contestat de ACR.
Contextul internațional actual, prezentat de presa națională și internațională, cu privire la cele două federații internaționale, FIFA și UEFA, ne arată foarte clar faptul că Principiile Uniunii Europene în materie de sport condamnă orice tip de monopol, iar depășirea aribuțiilor, prin amenințare, și abuzul de poziție dominantă de către cele două federații internaționale au fost deja interzise de către justiția spaniolă, care a facut o solicitare și Curții de Justiție a Uniunii Europene pentru a lua atitudine în acest caz.
Constatăm că FRAS, cu o atitudine asemănătoare, dar de nivelul abuzurilor practicate pe plan național, își permite să exercite o presiune ilegală asupra autorităților publice ale statului și asupra organizațiilor sportive independente.
Și în România, ca și în orice alt Stat Membru al Uniunii Europene, practicarea oricărui sport, fără discriminare, este un drept garantat de stat, iar legislația europeană permite înființarea de competiții sportive private, care trebuie să fie accesibile tuturor cetățenilor Uniunii Europene.
În scrisorile pe care FRAS le-a trimis Consiliilor Județene, Primăriilor și Direcțiilor Județene pentru Tineret și Sport, în luna mai 2021, a solicitat conducerilor acestor entități publice “să nu mai avizeze evenimente sportive automobilistice daca acestea nu au avizul FRAS”.
Această atitudine monopolistă, contrară legislației europene, este total ilegală, având în vedere și faptul că FRAS poate să impună condiții doar membrilor săi afiliați, conform propriului statut și legislației române în vigoare.
Constatăm, analizând atât contextul internațional citat anterior, dar și legislația națională și europeană în materie de sport, că scrisorile adresate de FRAS Consiliilor Județene, Primăriilor, Direcțiilor Județene pentru Tineret și Sport, și organizațiilor sportive independente constituie un abuz incalificabil, total ilegal si în contradicție cu dezvoltarea sportului automobilistic .
Drepturile constituționale și libertățile cetățenești pot fi îngrădite doar prin lege, nu prin amenințare, de către orice entitate asociativă care, în mod ilegal și șantajist, cu rea credință, insistă să se autopropună drept unica entitate care ar avea dreptul să avizeze accesul la practicarea unui sport, încălcând cu bună știință art. 57 din Constituția României.
Prin aceste manevre ilegale, FRAS încearcă să inducă în eroare autoritățile române și organizațiile independente, deși această federație reprezintă o asociație care nu poate impune reguli decât propriilor membri, nefiind o autoritate publică, dar încearcă să se substituie, cu forța, cu lipsă de bun simț și de etică, în drepturi și competențe ale Autorității Sportive Naționale, recunoscută internațional.
Statul însuși, din care fac parte Consiliile Județene, Primăriile și Direcțiile Județene pentru Tineret și Sport (care au primit solicitările ilegale ale FRAS), trebuie să vegheze la practicarea sportului de către toți cetățenii, fără discriminare și fără îngrădiri abuzive.
Dacă autoritățile publice locale ar fi influențate de amenințările ilegale ale FRAS, acestea ar încuraja discriminarea în sport, ar ceda unor presiuni monopoliste, care au drept scop final doar generarea unor foloase financiare necuvenite și, practic, ar contribui direct la obligarea unor organizații independente, și care doresc să rămână independente, să se supună abuzurilor și amenințărilor ilegale ale acestei federații, ea însăși constituită prin abuz și prin înșelarea vigilenței instanțelor judecătorești.