29 octombrie 2008 – In urma cu trei decenii, un grup de automobilisti inimosi din cadrul Filialei Judetene Braila a Automobil Clubului Roman, in fruntea cu ing. Valentin Nemtanu, a pus bazele unei colaborari sportive statornice si fructuoase cu colegii sportivi de la Filiala judeteana din Dobrich a Uniunii Automobilistilor Bulgari.
Si iata, anul acesta s-a ajuns la desfasurarea celei de a XXIV-a a traditionalului raliu, incheiat cu o frumoasa festivitate de premiere, dupa un concurs captivant.
Participantii, romani si bulgari, au reusit sa termine un concurs auto complex si intins pe durata a 4 zile. Complex, pentru ca s-a concurat pe timp de noapte in primele 2 probe spaciale, urmat de ploaie si asfalt umed, adesea baltit, cum a fost la Silistra.
In ultima dimineata de concurs, la Dobrich s-a concurat insa pe soare si asfalt uscat. Atat la Braila, cat si la Dobrich, au avut loc patru probe speciale de mini-circuit (pe asfalt si mozaic), intregul traseu fiind monitorizat cu nu mai putin de 20 de controale orare.
Aducem multumiri administratiilor locale, primariilor si Jandarmeriei, Directiilor de Sport din cele 5 orase incluse in traseu (BRAILA, INSURATEI, SLOBOZIA , SILISTRA si DOBRICH), care, alaturi de ACR si UAB, au conlucrat la organizarea si buna desfasurare a cursei. Pe intregul traseu, concurentii s-au bucurat de asistenta tehnica a echipajelor Politiei Rutiere, ca si din partea celor doua autocluburi nationale, neinregistrandu-se evenimente neplacute.
Logistica concursului, deloc usoara, ca si pregatirea materialului de concurs, instruirea tehnica a participantilor s-a facut de catre un colectiv tehnic condus de ing.Valentin Nemtanu, arbitru international, impreuna cu antrenorul de automobilism Cojan Dumitru, reprezentand asociatia Hobby autosport Braila si Scoala de pilotaj sportiv Braila, un parteneriat cu rezultate bune si cu frumoase perspective, la care sa fie atrase mai mult Comisiile Judetene de Automobilism si Karting din judetele Galati, Vrancea, Brasov, etc., alaturi de cele din Braila, Buzau, Bucuresti si Constanta.
Clasament general
S-au clasat 23 de echipaje ajunse la final din cele 27, care au luat startul, dupa cum urmeaza:
1. Gabriel Moisescu – Ionut Petruca (RO), pe Peugeot 207 RS cu 640,7pct;
2. Nicolai Cortelov – Nasko Tzonev (BG), pe Opel Corsa cu 693,7;
3. Svilen Kolev -Petr Iliev (BG), pe Skoda Octavia, cu 703,4 ;
4 . Liviu Tarulescu – Cristian Sandulescu (RO), pe Dacia 1400 !!! cu 704,4 p.
Clasamentul top al raliului (special) al perechilor de participanti formate in ordinea numerelor de start, denumit clasamentul echipelor prieteniei, de fapt cel mai ravnit titlu a fost adjudecat de perechea Liviu Tarulescu – Cristian Sandulescu, Dacia 1400, din Braila, urmat de Mihali Anev – Jeni Aneva, VW Golf 3 din Dobrich
Concursul a fost castigat de Gabriel Moisescu din Braila ( in foto nr concurs 1 ) care si-a adjudecat 5 probe speciale in Romania , apoi si-a pastrat si conservat avansul celelalte probe fiind castigate de pilotii romani si bulgari alternativ, dar nereusind sa se apropie amenintator de titlu.
Pe echipe de club a castigat Hobby Autosport Braila prin punctele stranse de Tarulescu Liviu (nr. de concurs 15 )si Bancescu Razvan.( nr. de concurs 25 ).