Sezonul recent încheiat a fost marcat de succese importante pentru deținătorii licențelor internaționale de circuit emise de către Automobil Clubul Român. Rezultatele obținute confirmă astfel progresul românilor în cadrul celei mai vizibile ramuri a sporturilor cu motor de pe planetă.
Răzvan Umbrărescu – locul al șaptelea în GT World Challenge Europe Sprint Cup
Încheierea sprijinului uzinei Bentley în arena modelelor de categorie GT3 a determinat mutarea lui Răzvan Umbrărescu într-o echipă de top din tabăra Mercedes, AKKA ASP, alături de Jules Gounon. Cei doi s-au regăsit în zona punctelor la fiecare etapă din cea mai dificilă arenă de sprint (GT World Challenge Europe). Un prim podium a venit cu șansă în ultimul tur la Brands Hatch, acesta fiind urmat de fantasticul loc secund din finala de la Valencia. Clasarea finală a echipajului reprezintă un rezultat de referință pentru motorsportul românesc, iar Umbrărescu a mai lăsat o impresie foarte bună și prin debutul său în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps.
Willi Motorsport by Ebimotors – campioni 24h Series la categoria 991
Willi Motorsport a revenit după doi ani de pauză în 24h Series, de această dată printr-o asociere cu puternica echipă italiană Ebimotors, care are la activ inclusiv o prezență la Le Mans. Sergiu Nicolae, Fabrizio Broggi (ambii cu licențe românești) și Sabino de Castro au pornit la drum cu modelul Porsche 911 GT3 Cup (991.2) printr-o victorie la Mugello (12h), urmată de un weekend mai problematic la Hockenheim (12h). Cei trei au recidivat, cucerind Barcelona (24h) la al treilea asalt, apoi au decis să-și joace cartea la titlu în ultimele două curse ale anului (Hungaroring 12h și Sebring 24h), în care victoriile la clasă au putut fi privite ca o formalitate, însă clasările la general au fost remarcabile și totul a funcționat perfect pentru ei. Eroic a fost și faptul că doar acest echipaj și-a asumat parcurgerea întrecerii din Florida cu doar trei piloți.
În același weekend de mai de la Hockenheim, Sergiu Nicolae nu a fost singurul român nemulțumit. Campion en-titre în GT&Prototype Challenge, Alex Cascatău revenea alături de Alain Berg pentru a-și apăra titlul, însă un grav accident al pilotului din Luxemburg a compromis întregul parcurs, în care a mai urcat pe podium doar o dată, la Zolder. Constănțeanul s-a reorientat pe teste în vederea pasului următor, reprezentat de categoria LMP3, adunând kilometri importanți cu prototipurile Ligier (BHK Motorsport) și Duqueine (DKR Engineering).
După un an de succes în Formula 4 italiană, Filip Ugran (Jenzer Motorsport) a făcut un mare pas înainte către Formula 3. Cea mai bună clasare a sa a fost pe poziția a 15-a, într-un sezon complet de 20 de manșe pe care l-a încheiat pe locul 31 în clasamentul general. Pilotul din Târgu Mureș este de așteptat să continue în același campionat, după această primă campanie de acomodare.
David Șerban a concurat în DTM Trophy pentru al doilea an la rând, regăsindu-se în Top 10 (implicit în zona punctelor) la finele a două curse (Red Bull Ring și Hockenheim) dintr-un total de 12 la care a luat startul în al treilea an de exploatare a modelului Audi R8 LMS GT4.
Mihai Zamfir a devenit primul român care participă în întrecerea de 24 de ore de la Dubai, făcând parte din cvintetul echipei britanice Simpson Motorsport care a aliniat un model Audi la categoria TCR. Echipajul a încheiat cursa pe poziția a opta la categoria sa și pe 31 în clasamentu general.
În weekendul Formulei 1 de la Monza, trei piloți români au început aventura internațională a Radical România (Alex Mirea, Mihnea Ștefan și Răzvan Galan), care a continuat cu primul program competițional de iarnă în Peninsula Iberică (Portimao, Jerez), unde România a fost reprezentată pe podium de Tim Melzer, Mihnea Ștefan și Philip Andriescu.
Alexandru Șiclovan