Competițiile de circuit au continuat să crească armonios în cadrul celui de-al patrulea sezon al Romanian Endurance Series, campionat sancționat de Automobil Clubul Român, autoritate sportivă națională (ASN) delegată de Federația Internațională a Automobilului (FIA) pentru România.
Titlul suprem și alte trei dispute la clase au fost decise chiar în ultima etapă a seriei autohtone de anduranță, în fiecare caz având loc o devansare a liderului dinaintea celui de-al cincilea weekend de cursă din 2019.
Pole, victorie și coroana supremă pentru Willi Motorsport
Înaintea finalei, situația era cum nu se putea mai strânsă în clasamentul general RES: Cupra TCR pilotată de Bianca și Eduard Anton (BADI) pe prima poziție cu 119 puncte, urmată de Ginetta G55 GT4 împărțită de Fabrizio Broggi și Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) cu 118 unități. Aceștia veneau puternic din urmă, cu victorii pe linie în ultimele 4 starturi, însă aveau de compensat deficitul unei probleme tehnice survenite chiar la prima rundă din martie.
Ascendentul s-a confirmat printr-un pole mai lejer ca în precedentele vizite pe Motorpark pentru Nicolae, după care Broggi a luat startul și a judecat inteligent cursa. Eduard Anton a preluat conducerea în turul al patrulea și s-a menținut acolo timp de jumătate de oră, până când uzura anvelopelor de pe puntea față l-a silit să scadă ritmul. Adversarul său a profitat și a revenit în frunte după o manevră elegantă, în care ambii au fost fermi, dar sportivi. În urma realimentării și a schimbului de piloți la jumătatea întrecerii de două ore, Sergiu Nicolae a gestionat avansul în raport cu Bianca Anton, ambele mașini dovedindu-se fiabile și completând peste 260 de kilometri.
Astfel, s-a produs rocada la vârf și Willi Motorsport a triumfat în nume propriu la final de 2019, după ce în sezoanele precedente aceeași echipă de mecanici a fost în spatele eforturilor Endurance Team Romania și Carbogaz Racing.
Blitzwolf Racing cuceresc titlul la categoria A3
Clasa motoarelor cu cilindree cuprinsă între 2000 și 3500cmc a fost povestea de succes a stagiunii, unde cinci echipe și-au pregătit modele BMW și s-au întâlnit toate pe circuit cu ocazia finalei de pe Motorpark. M3-ul E46 pilotat de Horia Moldovan și Roberto Niculae și-a confirmat viteza superioară și a învins, iar problemele cu care s-au confruntat în această cursă Aldrin Opran (JMS Performance) și Augustin Drăghiceanu (DV8 Racing) au promovat pe podiumul etapei BMW-urile 325i pilotate de Adrian Laza (Willi Motorsport) și Dinu Dumitrașcu/Alexandru Șiclovan (WCR-Condor).
În clasamentul general al categoriei A3, Blitzwolf a devansat DV8 Racing și WCR-Condor. Totodată, miza era dublă pentru Blitzwolf la RES5, căci 4 echipaje vizau poziția a treia la final de an în ierarhia Open. După retragerea primilor lideri ai stagiunii (Carbogaz Racing), locul al treilea a devenit ținta ”pământenilor” ce nu dispun de modele TCR sau GT4, iar BMW-ul Blitzwolf a avut câștig de cauză.
WCR-Condor a defilat spre triumf la clasa A2
Ciprian Petrăreanu a revenit în 2019 la bordul Hondei Civic Type R și a încheiat pe prima poziție toate cele 8 manșe în care s-a prezentat la start alături de Alexandru Cascatău. Acesta din urmă a efectuat un program dual în seriile de anduranță ale Belgiei și României, reușind să-și treacă în cont un prim titlu autohton. Când au existat rivali la A2, aceștia nu au ținut piept ritmului etalat de echipajul #27 al WCR-Condor, iar când nimeni altcineva nu le-a contestat poziția la clasă, aceștia și-au găsit mize suplimentare în clasamentul Open, în care au reușit chiar și un podium în etapa a patra de pe Transilvania Motor Ring.
Exelixis Motorsport, campioni populari la A1
La fiecare etapă din 2019 a fost imposibil de prezis cine va obține victoria la clasa motoarelor de 1600cmc, unde 4 modele Peugeot au făcut spectacol pe circuitele din România, iar Bogdan Duma (Citroen Saxo) a ținut aproape și a păstrat șanse până în ziua decisivă. Fiabilitatea a fost cuvântul de ordine la RES5, unde dintre cele patru echipaje pretendente la titlu doar Theodoros Perimenis (Exelixis) a ajuns la sosire, triumfând la clasă în fața outsiderilor care au completat cele 120 minute. Astfel, unul dintre veteranii campionatului a celebrat un campionat câștigat la mare luptă în fața perechii Blitzwolf (Mihai Zamfir/Matei Voicu) și a lui Philip Andriescu. De asemenea, totalul lui Perimenis l-a propulsat pe poziția a patra în clasamentul Open la final de an.
Campionatul continuă să crească
Investițiile considerabile ale participanților au făcut ca 2019 să reprezinte un mare pas înainte, raportat la cele trei sezoane precedente ale Romanian Endurance Series. Și nici bine nu s-a tras cortina asupra stagiunii, că deja gândurile concurenților se îndreaptă asupra campaniei viitoare: mașini noi, upgrade-uri importante și ambiții internaționale sunt pe lista celor ce contribuie decisiv la reînnodarea tradiției curselor de circuit în țara noastră. Revenirea prototipurilor în campionat și apariția unor modele cu peste 400CP dau de înțeles că hegemonia TCR-GT4 are toate șansele să fie contestată în 2020, într-un program competițional ce se anunță mai lung ca oricând.
Valoric, anul acesta a adus confirmări din partea ”noului val” pe plan european – David Șerban atacă titlul la categoria GT4 a campionatului spaniol de anduranță, iar Alexandru Cascatăua încheiat pe podiumul clasei supreme a prototipurilor prestigioasa cursă de 24 de ore de la Zolder. Aceste rezultate continuă ofensiva lansată de Sergiu Nicolae, Fabrizio Broggi, Răzvan Umbrărescu, Eduard și Bianca Anton în 2017-18.
Alexandru Șiclovan
Casetă – clasamente
General:
1. Sergiu Nicolae – Fabrizio Broggi (Willi Motorsport) – 168p
2. Bianca Anton – Eduard Anton (BADI) – 155p
3. Horia Moldovan – Roberto Niculae (Blitzwolf Racing) – 88p
Categoria A3
1. Horia Moldovan – Roberto Niculae (Blitzwolf Racing) – 52p
2. Augustin Drăghiceanu – George Vintilă (DV8 Racing) – 34p
3. Dinu Dumitrașcu – Alexandru Șiclovan (WCR-Condor) – 34p
Categoria A2
1. Ciprian Petrăreanu – Alexandru Cascatău (WCR-Condor) – 50p
2. Augustin Paul (GP Motorsport) – 22p
3. Camil Perian – Florin Tincescu – 10p
Categoria A1
1. Theodoros Perimenis (Exelixis Motorsport) – 87p
2. Mihai Zamfir – Matei Voicu (Blitzwolf Racing) – 76p
3. Philip Andriescu (Risk Racing) – 71p
Categoria GT4
1. Sergiu Nicolae – Fabrizio Broggi (Willi Motorsport) – 40p
2. David Șerban (Carbogaz Racing) – 19p
Categoria TCR
1. Bianca Anton – Eduard Anton (BADI) – 40p