Implementarea mult asteptatului sistem european eCall, ce trebuia sa devina operativ incepand cu anul 2015, a fost amanata pana cel mai tarziu in octombrie 2017, in urma votului din Parlamentul European din data de 15 aprilie a.c. Motivul il reprezinta necesitatea adaptarii sistemelor nationale actuale la noile tehnologii, astfel incat aceste apeluri sa fie directionate catre serviciile de urgenta care trebuie sa intervina la locul accidentului.
Sistemul eCall, un sistem electronic de siguranta care va fi montat la bordul autovehiculelor noi comercializate pe teritoriul Uniunii Europene, va apela, in cazul unui accident rutier, numarul unic de urgenta 112, oferind informatii vitale serviciilor de urgenta care vor fi trimise la fata locului. Pentru ca fiecare minut conteaza cand e vorba despre salvarea vietii, sistemul ofera informatii precise despre ora si locul exact al accidentului, viteza la impact, sensul de deplasare si pozitia autovehiculelor. Cercetarile efectuate pana acum, arata faptul ca sistemul eCall ar putea scurta timpul de raspuns, in cazul unei urgente, cu pana 40 % in zonele urbane si cu pana la 50 % in zonele rurale, salvandu-se astfel aproximativ 2500 de vieti pe an.
Promovand continuu siguranta si educatia rutiera a tuturor participantilor la trafic, Automobil Clubul Roman a sustinut, atat pe plan intern, cat si international, in cadrul Federatiei Internationale a Automobilului, necesitatea introducerii sistemului eCall in traficul european. Aceasta amanare, pe care o dorim pentru o perioada cat mai scurta, este considerata o piedica in atingerea obiectivului Campaniei Mondiale ‘Deceniul Mondial al Sigurantei Rutiere 2011 – 2020’, aprobat prin rezolutia Adunarii Generale a ONU din 2 martie 2010.