11 septembrie 2007 – Deschidem aceasta rubrica, oarecum inedita – pe care o veti putea citi, de-acum saptamanal, accesand link-ul Raliul amintirilor – cu o intamplare intr-adevar neobisnuita, ce merita repovestita pe site-ul ACR… ca prima etapa in acest Raliu al amintirilor, ce debuteaza azi…
…In urma cu trei decenii, exact in seara zilei de 4 martie 1977, la ora 21h22′, arbitrii si ceilalti oficiali, impreuna cu organizatorii Raliului Zapezii, ce se aflau la Brasov, incheiau obisnuita sedinta tehnica de pregatire a cursei. Era exact ora declansarii ultimului Mare Cutremur, care a lasat in urma peste o mie de victime si pagube de aproape un miliard de dolari!
Evident, traditionala cursa a brasovenilor, singurul raliu organizat in conditii de iarna in Estul Europei, nu a mai putut avea loc. Consiliul de conducere al Filialei ACR Brasov nu a vrut sa renunte insa la debutul Campionatului National de Raliuri, care incepea in fiecare an tocmai cu Raliul Zapezii. Dupa doua saptamani si cu eforturi deloc usoare, brasovenii (intre organizatori numarandu-se cluburile sportive Universitatea Brasov, CS Tractorul, asociatiile sportive ITA si ICPAT) reusisera sa puna din nou totul la punct si duminica, 20 martie, 54 de echipaje au luat startul pe un traseu masurand 530 km, dintre care 9 PS insumand 100 km.
In ultima sedinta tehnica, in semn de solidaritate cu cei care avusesera de suferit de pe urma Cutremurului, concurentii au hotarat ca premiile in bani pentru locurile fruntase sa fie cedate in folosul sinistratilor. O hotarare similara au adoptat-o si oficialii competitiei, care au renuntat la baremul de arbitraj si la jumatate din indemnizatia de transport. Un gest deosebit de apreciat in mass-media din acea vreme.
In ciuda faptului ca in momentul startului era mai degraba o zi de primavara, cu temperaturi de peste 20 grade Celsius, pe anumite portiuni de traseu nu au lipsit conditiile ,,de iarna