23 septembrie 2005 – Automobil Clubul Roman a reeditat in ziua de 22 septembrie 2005, prima cursa automobilistica din Romania, care a fost organizata de Automobil Clubul Roman la data de 22 septembrie 1904, pe traseul Bucuresti-Giurgiu.
La 05 aprilie 1904, un grup de entuziasti, condus de printul George Valentin Bibescu, fonda Automobil Clubul Roman, pentru ca, in toamna aceluiasi an, sa incheie aceasta ampla actiune prin organizarea primei competitii automobilistice de la noi din tara.
Astfel, cu ocazia Raliului Bucuresti-Giurgiu, din 22 septembrie 1904, s-a reusit, prin ineditul concursului, dar si printr-o exemplara mobilizare, sa se sustina si mai bine faptul ca automobilul nu este doar o masinarie ciudata, ci un excelent si util mijloc de comunicare, generator de progres.
Reamintim, cu aceasta ocazie, faptul ca Romania s-a inscris intre pionierii curselor auto, fiind a sasea tara din lume care a organizat competitii automobilistice, inca de la inceputul secolului XX, primele automobile care au circulat pe drumurile noastre fiind inregistrate la sfarsitul secolului XIX.
2004 a fost benefic pentru Automobil Clubul Roman, fiind anul in care s-a sarbatorit Centenarul celei mai mari asociatii non-guvernamentale din Romania. Tot ca in 1904, pe 22 septembrie 2004 s-a organizat si Cursa Bucuresti-Giurgiu, care a marcat astfel, implinirea unui secol de curse automobilistice in Romania.
La startul editiei 101, din acest an, care s-a dat din Parcul Carol din Bucuresti, la ora 10:01, s-au prezentat circa 50 de automobile de epoca si contemporane, dintre care amintim cateva modele celebre si in Romania, in anii respectivi: Fiat 1300, Fiat 850, Ford Cortina, Ford Capri, etc.
La ora 12:15, primul automobil a ajuns in municipiul Giurgiu. In fata Teatrului Valah s-a organizat, conform traditiei, un concurs de indemanare si suplete. Concursul s-a incheiat in mod firesc, cu festivitatea de premiere, moment derulat tot la Teatrul Valah, din Giurgiu.