Automobil Clubul Roman, asociatia automobilistilor din Romania, protesteaza fata de escaladarea continua a pretului combustibililor auto. Cu toate ca pe plan mondial pretul petrolului a avut oscilatii atat pozitive cat si negative, in Romania pretul combustibililor auto a avut in mod constant cresteri periodice, iar in prezent aceste majorari situeaza tara noastra producatoare de petrol pe un loc fruntas intr-un clasament al preturilor europene si mondiale. Toate aceste cresteri cu efecte negative deosebite in nivelul de trai al cetatenilor romani, se datoreaza unor greseli catastrofale ale guvernantilor din aceste ultime doua decenii ale mileniului III. Astfel prin crasa incompetenta sau chiar tradare a intereselor nationale, s-au creat pozitii dominante in piata pentru doua companii straine care, cu toate ca sunt manageriate de concetateni de-ai nostri, dar care, in loc sa primeasca dispozitii de la Palatul Victoria si sa obtina profit in favoarea Statului Roman, primesc dispozitii din Palate situate in capitalele altor state europene sau chiar asiatice.
De asemenea Statul Roman prin Oficiul Concurentei este partas la aceasta exfoliere a buzunarului cetateanului roman, deoarece accepta preturi exorbitante la combustibilii auto, in numele marotei numita piata libera (dar cu subiecti cu pozitii dominante de piata) pentru a-si insusi taxe si accize.
Faptul ca peste 50% din pretul combustibililor la pompa ajunge la Bugetul Statului ne conduce la concluzia ca Statul Roman este partas la majorarea preturilor.
Daca pretul de privatizare al Petrom in anul 2004 a fost de 2/3 din profitul pe anul trecut al acestei companii, care a fost motivul pentru care guvernanti iresponsabili au facut acest gest antinational? S-a invocat managementul, insa daca managementul actual este romanesc, in schimb proprietarul care decide are sediul in alta parte a lumii!
Statul Roman accepta ca preturile aberante si total nejustificate ale combustibililor auto sa creasca constant si sistematic, motivand ca aceste companii petroliere platesc impozit pe profit. Concluzia este ca Statul Roman accepta ca cetateanul roman sa plateasca combustibilul majorat cu aproape 100% fata de anul 2008 si sa primeasca doar 16% (impozit fix), adica doar 1/6 din profitul brut obtinut in mod constant pe baza majorarii preturilor.
Este clar ca lumina zilei ca cetateanul roman, dintr-o suma de 100 lei platita in plus la pret fata de anul 2008, contribue la Bugetul Romaniei cu doar 1/6 (cca. 16 lei) iar in buzunarul patronilor din alte state varsa 84 lei, adica 5/6. Asta da protectie nationala, deoarece nu se pune problema protectiei sociale.
Marele nostru clasic avea dreptate: CURAT MURDAR!
Se mai impune si o alta constatare, respectiv calitatea combustibililor auto care nu s-a imbunatatit mai deloc si nu se justifica cresterea preturilor. Companiile petroliere de prelucrare a titeiului nu au facut investitiile necesare pentru ca atat benzinele cat si motorinele sa fie de o alta calitate in comparatie cu cele existente pe piata in anul 2008. Noxele sunt acoperite tot de catre institutiile abilitate ale Statului, iar noi cetatenii le inhalam in dauna sanatatii noastre.
Automobil Clubul Roman, solicita Guvernului Romaniei analizarea acestei situatii anacronice in spiritul controlarii pretului la combustibilii auto considerati produse strategice, iar Consiliului Suprem de Aparare a Romaniei, sa efectueze la randul sau analiza influentei acestor preturi in nivelul de trai al populatiei, considerand ca acesta reprezinta o problema de siguranta nationala.
Solicitam tuturor automobilistilor si persoanelor juridice detinatoare de automobile sa ni se alature in acest protest prin sustinerea sa pe pagina de facebook a Automobil Clubului Roman sau prin trimiterea mesajelor dvs. la e-mail combustibil.auto@acr.ro.
De asemenea toate filialele judetene ale ACR vor primi opiniile dumneavoastra.
Suntem cca. 6 milioane de cetateni agresati si impreuna trebuie sa ne cerem drepturile!
Biroul de presa ACR