16 februarie 2010 – Automobil Clubul Roman, asociatia centenara a automobilistilor din Romania aduce la cunostinta opiniei publice un protest vehement fata de politica guvernamentala in domeniul transporturilor si infrastructurii.
In timp ce primul ministru al Romaniei, Dl. Emil Boc prin toate mijloacele media ne anunta ca doreste o relansare economica prin investitii indeosebi in infrastructura, la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii se organizeaza adevarate comandouri care au un scop contrar, respectiv reducerea locurilor de munca si aruncarea in somaj a sute sau mii de oameni!
Politicile guvernamentale reale in domeniile transporturilor si infrastructurii sunt total contrare actualei stari de criza economica, actualului Program de guvernare si pledoariilor sefului Guvernului Romaniei.
– In timp ce tara este inzapezita si soselele sunt impracticabile, iar CFR marfa nu are de lucru si trimite oamenii in somaj, conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nu vede cum au rezolvat foarte multe tari problemele tranzitului greu de marfa prin introducerea trenurilor auto-cuseta. Trenurile auto-cuseta circula de obicei pe timpul noptii, soferii se odihnesc, iar autocamioanele sunt transportate pe vagoane platforme.
Aceste trenuri contribuie la protejarea soselelor, la reducerea traficului rutier, la reducerea poluarii si la rentabilizarea CFR marfa, ca sa nu mai vorbim si de un deziderat major, respectiv reducerea evenimentelor rutiere.
– Romania nu a avut in ultimii 20 ani o asemenea iarna grea, dar daca nu am invatat democratia, in acesti ani, sigur am invatat sa nu luam masuri contra intemperiilor iernii.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii ridica din umeri la disparitia vestitelor parazapezi care existau prin anii ’90. Ne intrebam cine le-o fi furat, dar si cine nu le-a pazit !
– Automobilistii platesc din greu tot felul de taxe, intre care multe ajung la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii iar noi platitorii nu am fost niciodata informati public despre cheltuirea fondurilor acumulate care anual ajung la cca. 1,5 miliarde Euro numai din taxa de drum, fara a lua in calcul alte taxe. Auzim ca iarna grea ne prevesteste o vara groaznica, deoarece nu mai sunt bani pentru astuparea gropilor. Oare pentru cateva zile cu zapada s-au cheltuit toti banii de intretinere a drumurilor pe anul 2010 ?
In ultimele zile l-am auzit chiar pe primul ministru intrebandu-se de ce nu avem utilaje corespunzatoare de deszapezire. Oare conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a crezut ca Romania se afla intr-o zona tropicala si nu va avea iarna?
De asemenea consideram un act de sabotaj economic faptul ca in urma cu cateva zile sute de autocamioane cu marfa au stationat deoarece s-au inchis pentru 36 de ore cele doua scurte segmente de autostrada din Romania (A1 si A2). Aceasta inchidere s-a datorat tot lipsei utilajelor de deszapezire.
– Din PACTUL NATIONAL ,,AUTOSTRAZILE ROMANIEI care cuprinde peste 1500 km autostrazi promise in patru ani prin Programul de guvernare